Za dugoročni uspeh vašeg malog biznisa, iskorak ka srednjem i zašto da ne, jednog dana, velikom biznisu, neophodan je kvalitetan proizvod (ili usluga). Vi ga imate, ali da bi ljudi uopšte došli do vašeg proizvoda, probali ga i uverili se u njegov kvalitet neophodno je čuju za vaš proizvod, da saznaju za njega. Zatim treba da odluče da ga probaju i tek na kraju da im se svidi. Ovo poslednje, uz pretpostavku da je proizvod kvalitetan, dolazi samo po sebi, međutim kako dovesti kupca do tog poslednjeg koraka?
Ne tako davno ulaganja u marketing su se najčešće odnosila na zakup medijskog prostora: TV reklame, bilborde, radio reklame, zakupljivanje stranica u novinama…Takva ulaganja su bila ogromna, uglavnom dostupna samo velikim igračima i usmerena na izuzetno široku publiku. Velike kompanije i dalje daju ogromna sredstva na tradicionalne vidove promocije, i na tom polju se mali biznisi sa velikim nikada neće moći takmičiti. Ipak, pojava interneta i oglašavanja putem digitalnih kanala komunikacije upravo malim i mikro preduzećima pruža mogućnosti efikasnog oglašavanja!
Digitalni marketing svima daje šansu! Danas i mali biznisi sa skromnim ulaganjima, i poznavanjem principa na kojima digitalni marketing funkcioniše, mogu prilično precizno da dođu do svoje ciljne grupe. Još jedna od prednosti koja je na strani digitalnog marketinga u odnosu na masovno oglašavanje, je ta što se rezultati koje ostvarujete mogu i izmeriti mnogo bolje i preciznije nego kod tradicionalnog.
Kada su sredstva za marketing i promociju novog proizvoda ili usluge vrlo ograničena, do izražaja dolaze kreativnost i sadržaj koji mi planski plasiramo određenim grupama populacije koje su ciljna grupa za vaš proizvod ili uslugu. Da, jasno je da je sve teže „besplatno“ doći do reklame, ali sadržaj koji je kvalitetan i ima kontinuitet, koji uvek svojim pratiocima donosi novu vrednost, uvek nađe pravi put do svoje publike. Ponekad je dovoljno da se takav sadržaj „pogura“ sponzorisanjem malim budžetima na Facebooku ili Instagramu.
Uspeh nigde ne dolazi preko noći, ali kontinuiran rad i sa minimalnim budžetima donosi konstantan rast, pa se i budžeti za marketing periodično povećavaju, a samim tim raste, kako brend, tako i udeo koji proizvod osvaja na tržištu.
Pre nego što počnete neki posao, procenite dobro da li je pravi trenutak za to, ispitajte tržište u koje želite da uđete, virnite šta radi konkurencija i možda najvažnije – budite spremni da poslujete „u minusu“ prvih nekoliko meseci. Sve traži vreme i testiranje! Između ostalog, mi za vas možemo uraditi i procenu, istraživanje tržišta i konkurencije, pre nego što krenete u plasiranje svog biznisa.
Fleksibilnost je velika prednost koju vam omogućava upravo internet marketing i oglašavanje putem digitalnih kanala komunikacije. Ako ne ide kako ste zamislili, putem digitalnog marketinga se neuporedivo brže, lakše i jeftinije u odnosu na tradicionalne kanale oglašavanja prilagođava strategija, targetiranje i nalaze alternativni načini da se dođe do kupaca vašeg proizvoda.
Ako je vaš proizvod ili usluga vezan za konkretnu lokaciju, bacamo Pin na Googlu, Facebooku, Instagramu ili drugim sajtovima i dolazimo do svih komšija koji su vaši potencijalni klijenti. Možda je proizvod skup, unikatan, namenjen mlađim pripadnicama lepšeg pola – svakako se nećemo takmičiti za publiku sa npr. H&M-om jer to nije publika koju tražite. Ne rasipamo sredstva na bilbord u centru grada i sekunde u udarnom terminu koje možda vide i stotine hiljada ljudi koji prolaze kroz vaš kraj ili gledaju popularnu emisiju, ali nikada neće doći u vaš frizerski salon, teretanu ili školu jezika!
Ako imate ideju, proizvod ili uslugu ili već razvijen mali biznis koji stagnira, a niste sigurni koji je ispravan put kojim treba da krenete ili nastavite, javite se da vidimo gde je najbolje da „bacite Pin“.
Sigurno smo subjektivni, ali mislimo da ne grešimo kada tvrdimo da je prema značaju za uspeh i rast malog biznisa digitalni marketing na jakom drugom mestu, odmah iza kvalitetnog proizvoda ili usluge koji su ipak uslov svih uslova za dugoročni uspeh.