Pandemija Covid 19 je na globalnom nivou za samo nekoliko meseci donela drastično okretanje kupaca ka kupovini putem interneta. Smatra se da je 2020. godina, pojedina tržišta koja su bila veoma skeptična ka online kupovini, unapredila za 3-4 godine u smislu prodaje, optimizacije procesa i investicija. Svoju šansu naravno iskoristio je i Instagram!
Dugo očekivani Instagram Shop je krajem 2020. godine konačno stigao i u Srbiju, ali vlasnici različitih biznisa u našoj zemlji i dalje imaju veliki broj pitanja i nepoznanica. Šta nam to donosi? Da li to znači da vam Web Shop više nije potreban? Već imam Shop na Facebooku, da li mi treba i na Instagramu? Da li treba da menjamo kompletnu digitalnu strategiju?
Trenutna verzija Instagram Shopa dostupnog u Srbiji :
• povezana je sa Shopom na Facebooku
• ima poseban tab za Shop (ispod Bio sekcije samog profila)
• ima Shop opciju na Explore sekciji
• nudi mogućnost tagovanja jednog ili više proizvoda na objavama na Instagramu
• ima mogućnost pravljenja kolekcija u skladu sa aktivnim kampanjama i promocijama
• nudi mogućnost prodajnih oglasa uz targetiranje publike na osnovu interakcije sa nekim od naših proizvoda.
Ako posmatramo šire, Instagram sve više teži ka potpunom ecommercu, gde će se kompletna kupovina obavljati bez napuštanja same aplikacije uz dodatne mogućnosti verifikacije, jednostavnog načina plaćanja. Postavlja se pitanje da li to znači da će Instagram Shop zameniti vaš web shop?
Naravno da ne! Instagram je društvena mreža koja će i dalje služiti za promociju vaših proizvoda, doprinositi rastu vašeg poslovanja, pa samim tim i dalje treba da težite poboljšavanju i jednostavnosti kupovine na vašem Web Shopu! Uvek će biti kupaca koji će radije otići na web sajt, tamo proveriti sve detalje, iskustva drugih kupaca i obaviti svoju kupovinu, ali i onih koji će vam pisati u dm, inbox ili pozvati telefonom da provere nešto, a možda i poruče.
Što se nas tiče, dileme nema! Vaša digitalna strategija definitivno treba da prati nove funkcionalnosti same kupovine na Instagramu. Ako je još uvek niste kreirali, pravo je vreme da napravite i dobro razradite plan kreiranja i plasiranja sadržaja na ovoj društvenoj mreži. Jasno je da Instagram platforma postaje jedan od ključnih kanala za otkrivanje proizvoda, ali i za kupovinu istih.
Nadogradite svoj Web Shop tako što ćete kreirati i plasirati kvalitetan i interesantan sadržaj na društvenim mrežama koji će i drugi deliti dalje. Na taj način razvijate svoje poslovanje nezavisno od odluka i promena koje se dešavaju na drugim platformama i društvenim mrežama. Sigurni smo da ako neka buduća promena Instagrama bude ukidanje opcije Instagram Shopa, definitivno nećete biti u panici, jer imate svoj web sajt ili web shop koji ste konstantno razvijali i kupce koje ste navikli na ovaj način kupovine.